Sunday, January 9, 2011

Meaning of Friends

aku just nak share ape maksud KAWAN sebenarnyer ngan korg...
thanks to abg NIZAR for tis meaning..sebab aku suka ayat die nie..aku pown cilok la dari facebook abg nizar..huhuhu~~



1) kawan tu BUKAN mcm main FUTSAL.
Mula-mula kejar.. dah dapat sepak..

2) kawan tu BUK
AN mcm main SKATE.
Mula-mula gosok..lepas tu pijak...

3) kawan tu BUKAN mcm main RAGBI.
Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..

4) kawan tu BUKANnya mcm PAMPERS..
dah pakai, buang..

5) kawan tu BUKANnya mcm BARANG KEMAS.
Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.

6) kawan tu BUKAN mcm PELANGI. Hari cerah
takde..hujan gerimis baru muncul..

7) kawan tu BUKAN mcm KERETA.
Rosak skit,jual.. ambik kereta baru..

8) kawan tu BUKAN mcm CHIPSMORE..
kejap ade kejap takde..

9) kawan tu BUKAN mcm BANK.
Bila dah takde duit,pegi kat sana ambik.

10)lagi..... kawan tu mcm ape ye????
Haa..kawan tu mcm AWAK LA. .
bila saya taip kat wall,
awak akan baca msg saya dgn teliti sampai habis....

Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya. . :)

Kalau nak cerita pasal kawan nie..aku banyak pengalaman pasal kawan..aku letih dah wat baik ngan kawan..aku buat baik diorang tikam aku dari belakang..kalau susah cari aku..call aku..mesej aku..tp
bile senang..gembira..aku nie mcm dh xwujud..perrhhh..sakit tue ade kawan nak mcm nie..nak wat cmne..adat dunia..aku memang dah tanam dalam diri aku dari dulu lagi.."biar apa pown org buat kat aku..aku tidak akan berdendam dengan die"..
"sekali kau buat baik dengan aku..sepuluh kali aku buat baik dengan kau"
ikot pada pengalaman aku..kawan yang aku sayang la selalu wat aku nangis..
tapi xpe..selagi aku hidup kau tetap kawan aku walaupon kau banyak sakit kan hati aku..



3 comments:

adda said...

berkawan biarlah beribu....
kawan yg mengajar kite mengenal erti hidup...kawan yg jahat kemungkinan wat idup kite tertekan...kawan yg bek kemungkinan wat idup kite tenang gembire.....
toksah dendam-dendam eh makcik! ;)

Sr. Maryam Fatanah said...

Manja !!! M syg manja !!!..hahahah

n.a.d.i.a said...

adda: betul2..tp bagi ak..kawan adalah segala-galanya tok aku..tenks be my fren..
M: manje syg kamu juge!!!huhuhuhu